Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Efteling

Efteling-fans zijn Boarding Pass-systeem nu al helemaal zat

04-04-2018, 23:07 uur | Reacties

Efteling-fans hebben geen enkel vertrouwen in het nieuwe Boarding Pass-systeem van het attractiepark. Sinds afgelopen weekend moet een ritje in de Python verplicht vooraf gereserveerd worden. Hoewel bezoekers volgens de Efteling juist heel tevreden zijn over het concept, klagen Efteling-liefhebbers steen en been op social media. 93 procent ziet liever een ander systeem.

Op Facebook en Twitter kwamen de afgelopen dagen vele honderden klachten binnen van fans die zich doodergeren aan het omslachtige systeem. Ze zijn boos dat de spontaniteit van een Efteling-bezoekje verdwijnt door het moeten kiezen van een tijdslot. Spontaan de wachtrij in lopen is niet meer mogelijk.

ZIE OOK: Efteling: '94 procent van bezoekers is blij met Boarding Pass'

Waar andere Europese pretparken er bewust voor gekozen hebben om altijd een normale rij open te houden naast een reserveringssysteem, stuurt de Efteling bezoekers zonder pardon weg als alle Boarding Passes vergeven zijn. De afgelopen dagen waren alle tijdsloten al rond het middaguur vol. En doordat veel bezoekers dat principe niet begrijpen, ontstonden deze week al regelmatig verhitte discussies met medewerkers bij de ingang van de Python.

Het lijkt erop dat de Efteling het nieuwe concept niet goed doordacht heeft. Het management besloot de Boarding Pass definitief in te voeren na een drie maanden durende test in het naseizoen. Er zitten nog veel haken en ogen aan. Zo is er geen limiet op de hoeveelheid pasjes die bezoekers kunnen halen bij kaartautomaten.

Efteling-fans hebben er geen goed woord voor over, blijkt uit een greep uit de reacties. "Het klinkt toch alleen al onvriendelijk?", schrijft Caroline Drop op Facebook. "Vreselijk systeem", vindt David Smets. "Laatste jaar voor mij dat ik naar de Efteling ga", concludeert Isabelle Dolman. "Dit vind ik niet klantvriendelijk", oordeelt Joseph Manders. "Wat een fucking bullshit man", laat Aymé Temmink weten. "Die troep werkt echt voor geen meter. Als ze dit bij meer attracties gaan doen, kom ik niet meer terug." Janice Bosters: "Belachelijk systeem dit." Marjolein van Gils: "Ik heb nog niemand gehoord die er positief over is."

Looopings vroeg Efteling-fans via Twitter hoe ze over de Boarding Pass denken. Op een poll reageerden in een dag tijd bijna negenhonderd mensen. 93 procent is ontevreden over het huidige Boarding Pass-systeem. 54 procent wil dat er naast de reserveringen ook een normale wachtrij wordt toegevoegd, zoals in Disneyland Paris en Europa-Park. 39 procent ziet liever helemaal geen reserveringssysteem. Van slechts 7 procent mag de huidige Boarding Pass blijven.

Toch heeft de Efteling momenteel geen concrete plannen om de Boarding Pass bij de Python aan te passen. Wel is het de bedoeling dat het systeem binnenkort ook bij andere attracties ingevoerd wordt. "We gaan dat bij meer attracties doen", zei Efteling-directeur Fons Jurgens zaterdag in een interview.

ZIE OOK: Onbeperkt in Efteling-achtbaan Python dankzij hack

Reacties
Bijdrage