Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Phantasialand

'Raar dat Phantasialand zich beste pretpark van Duitsland noemt'

24-03-2018, 23:37 uur | Reacties

Het is merkwaardig dat Phantasialand zich vanaf dit jaar profileert als het beste pretpark van Duitsland. Dat zegt Reinoud van Assendelft de Coningh, die in het verleden marketingmanager was bij de Efteling én Phantasialand. De recreatie-expert noemt het "een rare keuze".

"Iedere pretparkkenner weet dat het Duitse Europa-Park de afgelopen jaren al meermaals door verschillende partijen is uitgeroepen tot het beste attractiepark ter wereld", aldus Van Assendelft de Coningh. "Internationaal gezien is Europa-Park dan ook de nummer één van Duitsland."

ZIE OOK: Attractiepark zonder attracties wint prestigieuze pretparkprijs

Toch durft Phantasialand het aan om dit jaar in alle reclames de officiële titel 'Deutschlands bester Freizeitpark' te hanteren. Dat is gebaseerd op een prijs van de onbekende Duitse fansite Parkscout. "Die fansite ken ik niet, maar het voelt toch een beetje als 'Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend'."

Bovendien heeft het iets hypocriets, vindt Van Assendelft de Coningh. "Ik herinner me nog hoe de Efteling in 1992 een gerenommeerde prijs won voor het beste attractiepark ter wereld, de Applause Award. We adverteerden daar destijds trots mee, maar de toenmalige eigenaar van Phantasialand reageerde woedend. Hij schakelde een advocaat in en dreigde met juridische stappen als we er niet mee zouden stoppen."

Volgens het Duitse park was er namelijk sprake van "illegale vergelijkende reclame". Onder druk van Phantasialand is de Efteling vervolgens met de campagne gestopt. "Wij wilden geen problemen, dus alle reclamespots zijn toen stopgezet."

Anno 2018 heeft Phantasialand er geen problemen meer mee om de concurrentie af te troeven in marketinguitingen. De term 'Deutschlands bester Freizeitpark' staat dit jaar prominent in het logo.



ZIE OOK: Avondshow Phantasialand afgekraakt op social media: 'Slechtste show ooit'

Reacties
Bijdrage