Walibi Holland

Directrice Walibi Holland: 'Naamsverandering is gevoelig punt'

23-03-2018, 10:43 uur | Reacties

Walibi-directrice Mascha van Till wordt liever niet herinnerd aan de vele naamsveranderingen van het pretpark. Dat geeft ze toe in een interview. De afgelopen decennia werden achtereenvolgens de namen Flevohof, Walibi Flevo, Six Flags Holland, Walibi World en Walibi Holland gehanteerd.

"Die naamsverandering is een gevoelig punt", vertelt Van Till in gesprek met BNR Nieuwsradio. "We hebben een rumoerige historie. Het veranderen van de naam is niet altijd onze eigen keuze geweest." Walibi Holland is onderdeel van de Franse groep Compagnie des Alpes.


ZIE OOK: Walibi geeft toe: 'rebranding' van 15 miljoen euro is mislukt

Nu wil Van Till - in dienst sinds 2008 - de bestaande naam zo lang mogelijk behouden. "We zijn altijd bezig met verbeteringen en ontwikkelingen, maar je moet niet te veel willen veranderen."

In 2011 introduceerden de Walibi-parken in Nederland, België en Frankrijk nieuwe personages, bedoeld voor kleine kinderen. Er was een investering van 15 miljoen euro mee gemoeid. Onlangs gaf de operationeel directeur van moederbedrijf Compagnie des Alpes toe dat die kostbare 'rebranding' mislukt is.

Van Till: "Eigenlijk sloeg het achteraf gezien niet aan. Ik vind het heel stoer van de baas in Frankrijk om toe te geven dat het de verkeerde beslissing was." Walibi Holland is nu opnieuw bezig met een nieuwe uitstraling. Dat project wordt 'Festivalization' genoemd.

ZIE OOK: Walibi Holland investeert in 'nieuwe uitstraling'

Reacties