Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Efteling

Efteling past verpakkingen aan na klachten over seksisme

02-12-2017, 14.24 uur

De Efteling heeft besloten om verpakkingen aan te passen na klachten over seksisme. Tot nu toe werden er twee soorten Efteling-douchegel verkocht: één met het opschrift "voor lieve meisjes" en de ander met de tekst "voor slimme jongens".

Die genderstereotypering leidde de afgelopen tijd regelmatig tot verontwaardiging op social media. Gebruikers vroegen zich af waarom er op deze manier onderscheid gemaakt moest worden.

"Samen met supermarktketen Jumbo hebben we kritisch naar ons product gekeken", laat de Efteling vandaag weten op Twitter. "Uiteraard zijn onze shampoos voor alle kids." Op de verpakkingen staat in het vervolg "voor vrolijke kids" of "voor stoere kids".

De webshop van Jumbo is nog niet aangepast. Daar wordt nog steeds onderscheid gemaakt tussen 'jongens' en 'meisjes'.

Meer Efteling
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings op Twitter
Looopings verscheen eerder op o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be