Disneyland Paris stopt met verkoop van interactieve Mickey Mouse-oren
20-07-2016, 12.17 uur
Een nieuw innovatief concept van Disneyland Paris lijkt mislukt. Het pretparkresort is gestopt met het verkopen van interactieve Mickey Mouse-oortjes, de zogenaamde Light'Ears. Die veranderden van kleur tijdens het dagelijkse avondspektakel Disney Dreams.
De Light'Ears werkten met behulp van infraroodtechnologie. Dankzij de oortjes fungeerde het publiek als een extra lichtshow tijdens de voorstelling. Maar de souvenirs van 20 euro per stuk werden nauwelijks verkocht, waardoor het effect meestal niet uit de verf kwam.
In juli 2013 werd het concept nog met veel bombarie gepresenteerd. "Opnieuw een enorme noviteit voor Disneyland Paris", stond in een persbericht. "Deze magische oren maken de show nog spectaculairder." Eerder ontving Disney van branchevereniging IAAPA een award voor de technologie.
De Efteling probeerde in 2015 een vergelijkbaar concept uit bij watershow Aquanura, met mobieltjes in plaats van oren. Ook dat was geen succes.