Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Disneyland Paris

Disneyland Paris stopt met verkoop van interactieve Mickey Mouse-oren

20-07-2016, 12.17 uur

Een nieuw innovatief concept van Disneyland Paris lijkt mislukt. Het pretparkresort is gestopt met het verkopen van interactieve Mickey Mouse-oortjes, de zogenaamde Light'Ears. Die veranderden van kleur tijdens het dagelijkse avondspektakel Disney Dreams.

De Light'Ears werkten met behulp van infraroodtechnologie. Dankzij de oortjes fungeerde het publiek als een extra lichtshow tijdens de voorstelling. Maar de souvenirs van 20 euro per stuk werden nauwelijks verkocht, waardoor het effect meestal niet uit de verf kwam.

In juli 2013 werd het concept nog met veel bombarie gepresenteerd. "Opnieuw een enorme noviteit voor Disneyland Paris", stond in een persbericht. "Deze magische oren maken de show nog spectaculairder." Eerder ontving Disney van branchevereniging IAAPA een award voor de technologie.

De Efteling probeerde in 2015 een vergelijkbaar concept uit bij watershow Aquanura, met mobieltjes in plaats van oren. Ook dat was geen succes.

Meer Disneyland Paris
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be