Naam van nieuwe achtbaan Walibi Holland bekend: Lost Gravity
09-12-2015, 15.25 uur
De nieuwe achtbaan van Walibi Holland gaat Lost Gravity (Verloren Zwaartekracht) heten. Dat melden betrokkenen aan Looopings. Op het Snapchat-account van Walibi verscheen vanmiddag al een kort filmpje met een decorstuk waarop de naam ook te zien is.
In het logo staat het woord 'Gravity' omgekeerd. Het pretpark heeft de naam officieel nog niet bevestigd, maar de domeinnaam lostgravity.nl is op 19 mei dit jaar geregistreerd door de Franse pretparkgroep Compagnie des Alpes, eigenaar van Walibi Holland. Op die site staat nu nog een Franstalige melding.
In de reclamecampagne rond de nieuwe rollercoaster werd al meermaals gehint naar het thema zwaartekracht. Een promotiefilmpje voor medewerkers toonde hoe Walibi-directrice Mascha van Till plotseling de lucht in vloog. Op Snapchat kwamen eerder vliegtuigen en planeten voorbij.