Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Walibi Belgium

Walibi Belgium: 'Familieattracties trekken geen nieuwe bezoekers'

12-09-2015, 17:23 uur | Reacties

Als pretparken meer bezoekers willen trekken, kunnen ze beter geen familieattracties neerzetten. Die zorgen namelijk niet voor een stijging van het bezoekersaantal, in tegenstelling tot bijvoorbeeld nieuwe achtbanen. Dat beweert Dominique Fallon, voormalig directielid van Walibi Belgium, in een nieuw jubileumboek.

Fallon vertelt dat hij ontgoocheld was toen er in 1980 een plotseling einde kwam aan de "ononderbroken groei" van Walibi Belgium. In dat jaar opende de darkride Kuifje en het Geheim van de Eenhoorn. "We konden niet anders dan vaststellen dat de gezinsattracties geen nieuwe bezoekers trokken. Niemand praatte er de volgende dag over op het werk, op school of met familie en vrienden."

ZIE OOK: Geheimen Walibi Belgium ontrafeld in nieuw jubileumboek

Dat was met rollercoasters wel het geval, zegt Fallon. "Later zouden we hetzelfde merken met Het Paleis van Ali Baba in 1985 en de Challenge of Tutankhamon in 2003. Zij zouden evenmin direct rendabel zijn."

De pretparklegende ziet het bouwen van familieattracties als noodzakelijk kwaad. "Het zijn noodzakelijk investeringen binnen onze strategie, al is het resultaat qua bezoekersaantallen teleurstellend. De gezinsattracties brengen duidelijk niet dezelfde mond-tot-mondreclame op gang als onze achtbanen."

Walibi Belgium opent volgend jaar een nieuwe waterachtbaan. Daarin worden passagiers meermaals voor- en achteruit gelanceerd met een topsnelheid van 100 kilometer per uur. Het wordt de snelste coaster in het park.

ZIE OOK: Walibi Belgium ontkent bedrijfsspionage Efteling

Reacties