Zo probeert de Efteling meer Engelse bezoekers te lokken
24-06-2015, 23.33 uurBeeld: eftelinguk.com
Met een grote advertentie in het zomernummer van tijdschrift National Geographic hoopt de Efteling meer Engelsen naar Kaatsheuvel te lokken. De opvallende spread van twee pagina's laat de Sprookjesboom uit het Sprookjesbos zien, met ernaast de slogan "Truly exciting - Truly enchanting".
Daaronder staan drie kleine foto's van de nieuwe achtbaan Baron 1898, bungalowpark Bosrijk en houten achtbaan Joris en de Draak. Volgens de promotietekst ligt de Efteling "op een uur rijden van Amsterdam".
Een bijbehorende landkaart geeft informatie over ferryverbindingen en nabijgelegen vliegvelden in Nederland en België. In de omschrijving van Baron 1898 is een foutje geslopen: daarin staat dat de vrije val pas plaatsvindt na de twee inversies.
Adverteren in National Geographic kost vele tienduizenden euro's, blijkt uit online tarievenlijsten. Het magazine heeft in het Verenigd Koninkrijk zo'n 250.000 lezers. De Efteling zet sinds dit jaar vol in op de Britse markt, onder meer door een speciale marketingmanager aan te nemen.