Walibi-campagne voor achtbaan YoY nu nog minimalistischer: alleen logo's en slogan
Gisteren, 14.15 uur

Walibi Holland blaast de reclamecampagne voor de dubbele achtbaan YoY nieuw leven in. De afgelopen maanden werd geadverteerd met twee studiofoto's van een jongen en een meisje tegen een blauwe en groene achtergrond. Dat resulteerde in kritiek van marketingexperts, die de beelden bestempelden als vaag en nietszeggend. Nu gaat Walibi een stapje verder: de huidige uitingen zijn nog minimalistischer.
In abri's op verschillende plaatsen in Nederland hangen deze week posters die niets meer tonen dan heel veel YoY-logo's waar smileys in geplakt zijn, het Walibi-beeldmerk, de slogan "Ride the other side" en een vermelding van twee nieuwe achtbanen. Voorbijgangers moeten zelf ontdekken wat YoY verder precies inhoudt.
YoY is een unieke toevoeging in het Europese pretparklandschap: Walibi bestelde als eerste in Europa een single-rail coaster van de Amerikaanse fabrikant Rocky Mountain Construction. Het attractietype wordt gekenmerkt door een enkel spoor met zeer smalle treinen. De versie in Walibi is ook om een andere reden bijzonder: men koos voor twee banen die tegelijk beginnen en eindigen.
Dual coaster
Tijdens de rit kronkelen ze over en langs elkaar heen, waarbij één van de twee banen - Thrill - maar liefst zes inversies telt. De andere - Chill - gaat niet over de kop en is bedoeld als een familieachtbaan. Zo ontstond 's werelds eerste single-track dual coaster. Die informatie komt echter niet naar voren uit de campagne. Van de attractie zelf is wederom niets te zien.
Er is bij Walibi intern wel iets in gang gezet om nieuw marketingmateriaal van de coaster te kunnen produceren. Op social media verscheen maandag een oproep voor een fotoshoot op dinsdag 29 juli of vrijdag 1 augustus, afhankelijk van de weersomstandigheden. Het pretpark zoekt naar gezinnen met kinderen en jongeren tussen 16 en 23 jaar.
Heel belangrijk
"De shoot is niet alleen in de achtbaan, maar ook bij de horeca en op verschillende plekken in het YoY-gebied", laat Walibi weten. "Het is heel belangrijk dat je wel een paar keer achter elkaar in de achtbaan YoY durft." Wie wordt uitgekozen, ontvangt een Walibi-abonnement.