Plannen voor voetbalattracties in PortAventura lijken van de baan
Gisteren, 21.28 uur

Plannen voor voetbalattracties in PortAventura World lijken een stille dood gestorven te zijn. Het Spaanse pretparkresort kondigde in 2020 aan dat er vele miljoenen euro's gestoken zouden worden in allerlei nieuwe voetbalbelevingen. Er zou zelfs een speciaal voetbalthemagebied komen, of een losstaand voetbalpretpark.
Daarvoor ging het Spaanse attractiepark een intensieve samenwerking aan met voetbalcompetitie LaLiga: men tekende een vijftien jaar durende licentieovereenkomst. PortAventura noemde een investeringsbedrag van 150 miljoen euro, waarvan de ontwikkeling van een app en een themarestaurant de eerste fase vormde.
Voor de tweede en derde fase waren spectaculaire voetbalattracties gepland, ter waarde van 140 miljoen euro. Maar vijf jaar na de aankondiging is alleen het restaurant opengegaan: LaLiga TwentyNine's, gelegen bij de hoofdingang van PortAventura.
Verdwenen
De smartphone-app The Beat Challenge is inmiddels uit de appstores verdwenen. Het heeft er alle schijn van dat PortAventura de resterende plannen geschrapt heeft. Er is de afgelopen jaren in ieder geval niets meer over gecommuniceerd.
Een woordvoerder laat in een reactie weten dat de "volledige focus" nu ligt op de ontwikkeling van LaLiga TwentyNine's. "Het restaurant heeft dit seizoen een aanzienlijke rebranding ondergaan, in lijn met het nieuwe uiterlijk van LaLiga", meldt de voorlichter aan Looopings. Over de overige projecten hult hij zich in stilzwijgen.