Flinke regen tijdens Rollercoaster Run in Walibi, maar deelnemers laten zich niet kennen
Gisteren, 23.59 uur

De jaarlijkse Rollercoaster Run in Walibi Holland werd vandaag geteisterd door regenbuien, maar dat hield de deelnemers niet tegen. Ruim vierhonderd sportieve pretparkfans renden door het pretpark om geld op te halen voor Fight Cancer. Uiteindelijk stond de teller op 101.551 euro.
Dat is iets minder dan vorig jaar, toen 105.656 euro werd opgehaald. Aan die editie deden wel meer mensen mee, namelijk zo'n vijfhonderd. "Het weer mag de pret niet bederven", meldde Walibi zelf op social media.
De Rollercoaster Run, waarbij hardlopen wordt afgewisseld met ritjes in drie attracties, vond voor de zesde keer plaats. Sportievelingen konden wederom kiezen voor een parcours van 2 of 5 kilometer. Dit keer was de nieuwe achtbaan YoY voor het eerst onderdeel van het evenement.
Ernstige bijwerkingen
De opbrengst besteedt Fight Cancer aan het verbeteren van behandelmethodes bij kinderen. Daar wordt onderzoek naar gedaan bij het Prinses Máxima Centrum. "Hoewel de huidige behandelingen effectief zijn, zijn ze ook heel intensief en kan het leiden tot ernstige bijwerkingen", aldus Walibi.
Als extra stimulans gaf men prijzen weg aan de deelnemers met de hoogste opbrengsten: een jaarabonnement, twee kaarten voor de Bright Nights, een stuk van de verdwenen houten achtbaan Robin Hood, een weekendje in Walibi Village voor vier personen en twee Fright Nights-tickets inclusief een backstage tour. Wie vóór 18 april 100 euro ophaalde, ontving een exclusieve pin.
Extra zichtbaarheid
Omdat het aantal deelnemers dit jaar wat tegenviel, werd de afgelopen weken nog geprobeerd om bedrijven kosteloos te laten meedoen. Firma's, waaronder Looopings, kregen het aanbod om gratis een businessteam samen te stellen. "De inschrijvingen blijven dit jaar iets achter en daarom zoeken we extra zichtbaarheid", mailde Fight Cancer. "Een mooie kans om jullie platform onder de aandacht te brengen bij een perfect passende doelgroep."