Duinrell kleurt blauw: Coolblue neemt Wassenaars pretpark over voor megafeest
Gisteren, 23.20 uur

Duinrell is afgelopen weekend veranderd in een heus Coolblue-pretpark. Vanwege een gigantisch bedrijfsevenement van webwinkel Coolblue kleurde het Wassenaarse pretpark op zaterdag 17 mei blauw. Het bleef niet bij vlaggen en bordjes: het volledige attractiepark werd voor één dag volledig overgenomen door de bekende webwinkel.
Daarmee werd de 25e verjaardag van de firma gevierd. Overdag waren alle personeelsleden én hun familieleden welkom. Zij troffen een pretpark aan dat van boven tot onder in het teken stond van Coolblue, met een aangepaste entree, Coolblue-posters bij de Ballenzee, een Coolblue-logo op het Kikkerrad, bouwhekken met Coolblue-kleurplaten en eetkraampjes in Coolblue-stijl.
Het standbeeld van Duinrell-mascotte Rick de Kikker kreeg een Coolblue-outfit aan. Hij ging tijdelijk door het leven als Roderick the Frog. Het Zomertheater werd gebruikt voor een silent disco. Verspreid over het park kwamen bezoekers borden met woordgrappen tegen, kenmerkend voor de huisstijl van het merk. "Powerbank", viel bijvoorbeeld te lezen op een bankje.
Vengaboys
Na de familiedag volgde 's avonds nog een speciaal programma voor werknemers, met optredens van artiesten als Kris Kross Amsterdam en de Vengaboys. Vanwege het megafeest had Duinrell de reguliere ticketverkoop stopgezet. Vakantiegasten werden vooraf gewaarschuwd voor het besloten event, al verbleven in het vakantiepark ook veel Coolblue-medewerkers.
Er waren zesduizend Coolblue-mensen aanwezig, vertelt directeur Pieter Zwart trots in een video. "Pieter, vanaf nu noemen we Duinrell: Coolbuerell", reageert Duinrell op Instagram. Ook op de bedrijfspagina's van Coolblue zelf verscheen een videocompilatie van de uitbundige festiviteiten.