Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Movie Park Germany

Amerikaans tv-bedrijf bepaalt wat Movie Park moet opknappen in Nickelodeon-gebied

16-03-2024, 15.11 uurBeeld: Ride Review

Movie Park Germany heeft de afgelopen maanden verschillende attracties in het Nickelodeon-themagebied vernieuwd. Daar zit een bijzondere reden achter. Het Duitse pretpark krijgt van de eigenaar van Nickelodeon te horen wat er precies opgeknapt moet worden. Dat onthult commercieel en creatief directeur Manuel Prossotowicz in gesprek met YouTube-kanaal Ride Review.

Voor het gebruik van het Nickelodeon-merk heeft Movie Park een contract met de Amerikaanse tv- en filmgigant Paramount Global, voorheen Viacom. "Zo'n licentiehouder heeft natuurlijk een idee hoe zijn merken gepresenteerd moeten worden", legt het directielid uit. Daarom is er een jaarlijks programma voor "kwaliteitswaarborging".

Vertegenwoordigers van Paramount komen één keer per jaar naar Movie Park. "Ze kijken een beetje rond en zeggen dan: dit kan niet, dat kan niet, dit moet je veranderen." Dit keer kwamen daar twee belangrijke verbeterpunten uit: SpongeBob-achtbaan Ghost Chasers en Backyardigans-achtbaan Mission to Mars moesten geverfd worden. En zo geschiedde.

Frisser
Er is gekozen voor onderhoudsvriendelijke kleuren. Mission to Mars werd bordeauxrood in plaats van lichtblauw, terwijl Ghost Chasers nu donkerpaars in plaats van lichtpaars oogt. "Alles ziet er weer frisser en mooier uit en daar ben ik blij mee", aldus Prossotowicz.

Nog niet alle werkzaamheden zijn gereed. Bij Ghost Chasers mist nog een nieuwe achterwand. In plaats van een schildering kiest Movie Park voor een bedrukt zeil, bestand tegen zonlicht. Daarvoor wordt hetzelfde systeem toegepast als bij de recent vernieuwde façade van waterbaan Terra Magma in zusterpark Bobbejaanland.

Klachten
Eerder werd al duidelijk dat de botsauto-attractie Back at the Barnyard Bumpers moet wijken voor een overdekt podium. Bijkomend voordeel is dat de shows met de personages van SpongeBob en PAW Patrol komende zomer ook door kunnen gaan wanneer het regent. Voorheen ontving Movie Park veel klachten als voorstellingen geschrapt moesten worden door de weersomstandigheden, zegt Prossotowicz.

Een andere wijziging in het Nickelodeon-gedeelte is de naam: in plaats van Nickland wordt het parkdeel nu NickelodeonLand genoemd. De officiële spellingswijze is nickelodeonLAND, een combinatie van kleine letters en hoofdletters.













Meer Movie Park Germany
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be