Bekende attractiebouwer Huss presenteert vernieuwde attractietypes
25-09-2023, 23.20 uur
De Duitse fabrikant Huss Park Attractions vindt zichzelf opnieuw uit. Aan de vooravond van de jaarlijkse pretparkbeurs IAAPA Expo Europe in Wenen presenteert het bekende bedrijf verschillende vernieuwde attractietypes. Het portfolio van de firma heeft een opfrisbeurt gehad.
Huss is gespecialiseerd in zogeheten flat rides: attracties met een relatief klein grondoppervlak, zoals carrousels en molens. In 2021 kwam Huss al op de proppen met een nieuwe generatie van de bekende break dance. Daar worden nu vier concepten aan toegevoegd: booster revolution, troika 2G, magic 2G en spinning cruiser.
"Deze attractietypes behoren tot de krachtigste en snelste machines die we ooit hebben gemaakt", legt de voorlichter uit. "Ze bieden maximale prestaties, terwijl ze toch de aantrekkingskracht van de klassieke versies behouden, voor een nostalgische ervaring waar meerdere generaties van kunnen genieten."
Kermisexploitanten
Huss vernieuwde ook het ontwerp van de gondels, zodat passagiers meer ruimte en comfort hebben. Alle zitplaatsen zijn voorzien van individuele heupbeugels. De nieuwe break dance en booster revolution kunnen besteld worden als transportabel model, voor kermisexploitanten.
Twee andere vernieuwde attracties in het Huss-assortiment zijn de sky tower multimedia en de shot'n drop multimedia: bestaande concepten - een uitkijktoren en een vrijevaltoren - maar dan uitgerust met filmbeelden.
Thematiek
Ook nieuw is Huss Creative, een speciale afdeling die zich ontfermt over het implementeren van thematiek en verlichting. Partijen kunnen de club inschakelen om standaardattracties, afkomstig uit de catalogus, te personaliseren met creatieve elementen.
"Omdat we deze service zelf beheren, besparen onze klanten tijd en geld", legt de voorlichter uit. "En dankzij onze diepgaande kennis over onze attracties kunnen we vanaf de eerste schets al meedenken over de haalbaarheid van de uitvoering."
Slogan
Een woordvoerster van Huss spreekt in gesprek met Looopings over "een innovatief nieuw hoofdstuk". Bij de lancering hoort eveneens een nieuwe website en een aangepaste merkidentiteit. De slogan van Huss luidt voortaan "Your Story - Your Ride".