Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Walibi Holland

Walibi Holland wil weer van nieuwe mascottes af

03-11-2013, 00:47 uur | Reacties

Nog geen drie jaar na de lancering van nieuwe mascottes in de Walibi-parken, kunnen de figuurtjes alweer vertrekken. De 15 miljoen euro kostende "herpositionering van het merk Walibi" lijkt mislukt. Dat is inmiddels doorgedrongen op het hoofdkantoor van eigenaar Compagnie des Alpes.

Vanaf volgend jaar gaan bezoekers steeds minder zien van de kangoeroe en zijn vrienden, zo laten insiders aan Looopings weten. De karakters worden langzaam maar zeker naar de achtergrond gedrukt. Er komt dit jaar bijvoorbeeld geen Walibi-show. Kinderen blijken weinig te hebben met de gepropageerde mascottes, die rivaliserende rockbands moeten voorstellen.

ZIE OOK: Walibi Holland zegt mascottes definitief vaarwel

In 2012 had Walibi nog het volste vertrouwen in de hippe figuren. "De conclusie is dat de rebranding heeft gewerkt", vertelde marketeer Marc Antonioli toen vol trots. "We scoren in alle doelgroepen heel goed."



ZIE OOK: Walibi Holland verbant mascottes ook uit souvenirwinkels

Reacties
Bijdrage