Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Plopsa Group

Plopsa Group blijft maar uitbreiden: wat is het geheim achter het succes?

14-08-2022, 15.12 uur

Klik hier voor alle afleveringen van de Looopings Podcast

De Plopsa Group gaan onverstoorbaar verder met het veroveren van het Europese pretparklandschap. In de Looopings Podcast vertelt commercieel directeur Sebastien Momerency waar de expansiedrift vandaan komt en welke marketingstrategieën Plopsa hanteert om elk nieuw park tot een succes te maken. Hoe spreek je uiteenlopende doelgroepen aan? En waar ligt de grens tussen te hoge tarieven en een gezond prijsbeleid?

Wat 22 jaar geleden begon als een bescheiden familieparkje in België met de naam Plopsaland, is uitgegroeid tot een internationale groep met acht attractieparken en twee waterparken, verspreid over vier landen. Ondertussen liggen er plannen klaar voor nog veel meer Europese Plopsa-parken: in Oost-Europa, maar ook in de Benelux.

Momerency is eindverantwoordelijk voor het marketing- en salesbeleid van de Plopsa-parken in België, Nederland, Duitsland en Polen. In de ruim 48 minuten durende podcastaflevering legt hij uit wat de verschillen zijn tussen reclame maken voor de vier nationaliteiten. Ook geeft hij antwoord op de vraag: wat kun je leren van kritische fans?

Marktleider
Het directielid zag Plopsaland de afgelopen jaren uitgroeien van een underdog tot de Belgische marktleider, inclusief heftige achtbanen voor een oudere doelgroep. Waar voorheen vaak teruggegrepen werd op de figuren van Studio 100, worden tegenwoordig steeds meer externe personages binnengehaald. Momerency, zelf groot Studio 100-fan, verduidelijkt waarom dat volgens hem onontkoombaar is.

Daarnaast staat hij stil bij de toekomst: welke attracties mist Plopsaland nog? Kan elke Plopsa-attractie zomaar naar een ander park binnen de groep gekopieerd worden? En bestaat er zoiets als een Plopsa-overkill?

Beluister deze aflevering via Spotify



De Looopings Podcast is er voor iedereen die meer wil horen over de wereld van pretparken, dierentuinen en attracties. We spreken met prominenten uit de branche over hun werkzaamheden, visie en toekomstplannen. Wil je reageren, mail ons dan.

Luisteren én abonneren kan via gratis podcast-apps als Spotify, Apple Podcasts, Podimo, YouTube, Overcast, Podcast Addict, Castro en TuneIn.
Meer Plopsa Group
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be