PortAventura wil 150 miljoen euro investeren in attracties rond voetbal
13-09-2020, 17.04 uur
PortAventura World gaat een vergaande samenwerking aan met de Spaanse voetbalcompetitie LaLiga. Het pretparkresort in Salou kondigt vandaag aan ruim 150 miljoen euro te willen investeren in digitale belevingen en attracties die in het teken staan van voetbal.
Beide partijen hebben een exclusieve licentieovereenkomst ondertekend voor de komende vijftien jaar. Het project bestaat drie fases. Voor de eerste fase, die volgend seizoen van start gaat, wordt 10 miljoen euro gestoken in de ontwikkeling van een themarestaurant en de interactieve digitale ervaring The Beat Challenge.
De tweede fase draait om het openen van een grote nieuwe LaLiga-attractie. Daarvoor is zo'n 40 miljoen euro nodig. Fase drie is het meest ambitieus. Die draait om de bouw van een volledig LaLiga-themagebied of -pretpark, ter waarde van 100 miljoen euro. De nadruk komt te liggen op technologische, digitale en audiovisuele belevingen.
Achtbaan
"We bevinden ons op dit moment in de ontwerp- en ontwikkelingsfase", zegt marketingdirecteur Óscar Mayo van LaLiga erover. "We kiezen bewust niet voor iets dat voor de hand ligt, zoals een simpele achtbaan met een voetbalnaam. We willen echt de LaLiga-ervaring naar PortAventura brengen."
Volgens creatief directeur David García is dit dé manier voor PortAventura om jongeren te bereiken. "Dit project biedt mogelijkheden om andere segmenten van de markt aan te spreken." Het LaLiga-gebied wordt vergelijkbaar met het in 2017 geopende Ferrari Land, waar attracties staan rond het gelijknamige Italiaanse automerk.
Waterpark
PortAventura World bestaat nu uit drie verschillende parken: PortAventura Park, Ferrari Land en waterpark Caribe Aquatic Park. In het Ferrari-park staat de hoogste en snelste achtbaan van Europa, de 112 meter hoge Red Force.