Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Walibi Holland

Weer ICT-foutje Walibi Holland: iedereen krijgt tickets voor personeelsfeest

16-10-2019, 13:16 uur | Reacties

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dat moet Walibi Holland gedacht hebben bij het maken van een aanmeldpagina voor een personeelsfeest. Op 8 november vindt in Almere het Eindfeest Walibi 2019 plaats, bedoeld voor alle medewerkers van het pretpark. Maar door een slordigheidje kan iedereen zich voor het besloten evenement aanmelden.

Bij het inschrijfformulier is geen enkele vorm van controle ingebouwd. Zo wordt er niet gevraagd om een personeelsnummer, een wachtwoord of een Walibi-account. Alleen een naam, geboortedatum en e-mailadres zijn voldoende. Bovendien is het formulier niet beveiligd, waardoor niet gecontroleerd wordt of personen zich reeds aangemeld hebben. Zo is het een fluitje van een cent om in een paar minuten tijd vijftig extra feestgangers op de gastenlijst te zetten.

ZIE OOK: Verkoopcijfers Walibi Holland zijn openbaar: directrice wil aangifte doen

Het is de tweede ICT-fout bij Walibi die in korte tijd aan het licht komt. Maandagavond bleek al dat het ticketsysteem van het attractiepark niet beveiligd is, waardoor informatie over het aantal verkochte tickets op straat kwam te liggen. Walibi-directrice Mascha van Till wil aangifte doen tegen de ontwikkelaar die het lek ontdekte, omdat hij vier vrijkaartjes vroeg voor zijn speurwerk.

Gecheckt
"Maar het verhaal over de ticketshop staat echt los van dit personeelsfeest, dat wij intern regelen", laat een woordvoerster aan Looopings weten. "We hoeven niet bang te zijn dat het een project X-feest wordt: alle gegevens worden vooraf gecheckt. Dus als je niet bij Walibi werkt, kom je er echt niet in."

De afgelopen jaren ging Walibi vaker de mist in op ICT-gebied. Het pretpark werkt voor de digitale omgeving sinds 2014 samen met internetbedrijf Dept uit Amsterdam. Eerder waren daar ook de inmiddels verdwenen zusterbedrijven TamTam en Expand Online bij betrokken.



ZIE OOK: Gênant: Walibi krijgt website Halloween Fright Nights niet aan de praat

Reacties
Bijdrage