Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Walibi Holland

Wordt Walibi Holland een familiepark? Directeur vertelt over nieuwe strategie

01-10-2019, 17:10 uur | ReactiesLOOOPINGS PODCAST

Walibi Holland is een andere koers gaan varen. Onder de nieuwe marketingdirecteur Marc Guffens richt het pretpark in de polder zich niet langer alleen op jongeren, maar ook op gezinnen met kinderen. Is het de bedoeling dat Walibi een familiepark wordt? En wat betekent dat voor het attractie-aanbod? In een nieuwe aflevering van de Looopings Podcast geeft Guffens antwoord op die vragen.

Hij legt ook uit waarom het nodig was om de doelgroep uit te breiden en wat de resultaten tot nu toe zijn. De directeur heeft jarenlange ervaring in zusterpark Walibi Belgium, waar families met kinderen al langer tot de doelgroep behoren. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de twee Walibi-parken?

ZIE OOK: Directeur Walibi Belgium maakt overstap naar Walibi Holland

De nieuwe strategie heeft ook gevolgen voor de populaire Halloween Fright Nights. Dit jaar wordt het horrorfestival uitgebreid met een kindvriendelijke variant die overdag plaatsvindt: Halloween Spooky Days. Maar, zo legt Guffens uit, dat zal geen liefelijk of schattig evenement worden.

Mascottes
Verder laat de marktingexpert zich uit over de grofheid van Fright Nights-gezicht Eddie de Clown, de slogan van Walibi, uitdagingen bij het promoten van de nieuwe achtbaan Untamed, Walibi's entertainmentbeleid en de toekomst van mascottes in het park.

Beluister deze aflevering via Spotify



Op elke eerste dag van de maand verschijnt een nieuwe aflevering van de Looopings Podcast. Belangrijke figuren uit de wereld van attractieparken vertellen over hun werkzaamheden, hun toekomstplannen en hun kijk op de branche.

Luisteren én abonneren kan via podcast-apps als Spotify, Stitcher, Podtail, TuneIn, Google Podcasts en Apple Podcasts.

ZIE OOK: Walibi Holland verandert weer van marketingstrategie: 'Meer dan alleen thrillrides'

Reacties
Bijdrage