Bobbejaanland strijdt voor een beter imago: 'Al veel stappen gemaakt'
01-09-2019, 18.18 uur
Met de bouw van een nieuwe achtbaan heeft Bobbejaanland niet alleen een belangrijke stap gezet voor het attractie-aanbod, maar ook voor het imago van het Vlaamse pretpark. Daarover vertelt commercieel directrice Peggy Verelst in de tweede aflevering van de Looopings Podcast. "En eerlijk: we hadden het ook wel nodig", zegt ze. "Ik denk echt dat dit het jaar van de waarheid was voor Bobbejaanland."
Bobbejaanland opende onlangs de spectaculaire triple-launch coaster Fury en het bijbehorende themagebied Land of Legends. In een openhartig gesprek onthult Verelst hoe de uitbreiding tot stand is gekomen en welke andere opties er op tafel lagen.
Hoeveel het attractiepark in Lichtaart mag investeren, wordt bepaald door de Spaanse eigenaar Parques Reunidos. "We denken na over elke euro, dat maakt ons heel creatief", aldus de directrice. Dit keer ging een groot deel van het budget naar decoraties. Daar was wel wat overtuigingskracht voor nodig bij het hoofdkantoor.
Renovatie
In de podcast wordt ook de toekomst van oudere attracties als achtbaan Revolution, speelgebied Kinderland, waterbaan Indiana River en darkride El Paso Special besproken. Bobbejaanland zou die publiekstrekkers het liefst een grote renovatie geven. Voor sommige attracties liggen al plannen klaar. Verder spreekt Verelst over de aanhoudende problemen bij twee virtualreality-achtbanen en de introductie van een voorrangspas bij enkele attracties.
Beluister deze aflevering via Spotify
De Looopings Podcast is er voor iedereen die meer wil horen over de wereld van pretparken, dierentuinen en attracties. We spreken met prominenten uit de branche over hun werkzaamheden, visie en toekomstplannen. Wil je reageren, mail ons dan.
Luisteren én abonneren kan via gratis podcast-apps als Spotify, Apple Podcasts, Podimo, YouTube, Overcast, Podcast Addict, Castro en TuneIn.