Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Walibi Holland

Walibi Holland past website aan: 'Pretpark voor het hele gezin'

29-04-2019, 21:42 uur | Reacties

De nieuwe marketingstrategie van Walibi Holland wordt langzaam maar zeker zichtbaar. Het pretpark profileerde zich de afgelopen jaren als dé plek voor tieners en twintigers op zoek naar heftige attracties. Vanaf dit jaar ligt de focus ook op gezinnen met jonge kinderen. Inmiddels is de officiële Walibi-site aangepast.

Wie nu naar walibi.nl gaat, kan niet om die nieuwe doelgroep heen. Op de homepage staat prominent: "Walibi Holland is de perfecte dag uit voor iedereen vanaf 6 jaar. Er is voor alle leeftijden wat te beleven: tientallen attracties voor jong en oud én vele fijne plekken waar je heerlijk kunt relaxen, eten en drinken."

ZIE OOK: Directrice Walibi Holland geeft tekst en uitleg over nieuwe doelgroep

Dat is een wereld van verschil vergeleken met de marketingteksten van voorgaande jaren. Toen probeerde men om jongeren over te halen met geforceerd hippe kreten en straattaal. Nu luidt de omschrijving: "Een fantastische dag voor het hele gezin".

Aparte pagina
Er werd zelfs een aparte pagina aangemaakt om uit te leggen waarom Walibi Holland geschikt is voor families. "In ons attractiepark aan de rand van het prachtige Veluwemeer is voor alle leeftijden veel te beleven", staat daar. "We hebben ook meer dan twintig spectaculaire attracties voor kids vanaf 6 jaar."

Wie daar niet in durft, is eveneens welkom. "Op diverse chill spots zit je heerlijk met een kop koffie en wat lekkers, terwijl je kijkt hoe je kinderen genieten van de attracties." De slogan 'Hardgaan' blijft wel bestaan.

Directeur
Het is nog niet bekend hoelang Walibi deze nieuwe doelgroep wil vasthouden. Het attractiepark wisselt traditiegetrouw elke paar jaar van marketingstrategie. Onlangs stapte de marketingdirecteur van zusterpark Walibi Belgium over naar Walibi Holland.

ZIE OOK: Walibi Holland verandert weer van marketingstrategie: 'Meer dan alleen thrillrides'

Reacties
Bijdrage