Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Efteling

Efteling stopt met kindermarketing in supermarkten

04-02-2019, 16:06 uur | Reacties

De Efteling is helemaal gestopt met het verkopen van voedsel met Efteling-figuren erop. In het verleden werden in supermarkten onder meer koekjes, cupcakes, pakken vla en pakjes limonade verkocht met Efteling-personages op de verpakking. Nu stapt het attractiepark volledig af van dergelijke kindermarketing.

"We hebben besloten om onze karakters alleen nog in te zetten om kinderen gezonde keuzes te laten maken", meldt een woordvoerster aan Looopings. Dat geldt zowel voor het aanbod in het park als in supermarkten.

ZIE OOK: Protest tegen Coca-Cola-kamer in Efteling Hotel

Strengere regels
Het kan zijn dat er in sommige supermarkten nog enkele Efteling-hapjes liggen. "Dan gaat het om de laatste uitloop. De productie van specifieke Efteling-voedingsmiddelen, zoals de desserts, is gestopt." Vanaf juli 2020 gelden in Nederland strengere regels voor kindermarketing. De Efteling heeft besloten daar niet op te wachten.

In het park moet de wijziging van aanpak de komende jaren zichtbaar worden, zegt de voorlichtster. "We hebben al diverse stappen gezet op het gebied van gezonde en verantwoorde producten. We zorgen voor een steeds uitgebreider en gevarieerder aanbod, met voor elk wat wils."

Zelf kiezen
Efteling-bezoekers kunnen ook nog gewoon kiezen uit minder gezond eten, zoals pannenkoeken, friet en ijs. "Het is niet de primaire doelstelling van de Efteling om kinderen gezond te laten eten."

ZIE OOK: Efteling past verpakkingen aan na klachten over seksisme

Reacties
Bijdrage