Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Disneyland Paris

Open brief: gehandicapten boos op Disneyland Paris

20-07-2018, 12:53 uur | Reacties

Gehandicapten zijn boos op Disneyland Paris. In een open brief aan het Disney-management klaagt een groep Disney-fans met een beperking over het gehandicaptenbeleid van Disneyland Paris. "Het is voor gasten met een beperking op dit moment geen veilige bestemming", beweren ze.

Aanleiding voor de brief is een reeks incidenten met gehandicapte bezoekers in Disneyland Paris. "We hebben de afgelopen maanden tal van horrorverhalen verzameld van mindervaliden die persoonlijk geleden hebben door misstappen van medewerkers", klagen de zes schrijvers.

ZIE OOK: Directeur Disneyland Paris kritisch over personeel

"Toegangspassen werden niet verstrekt, personen werden geweigerd bij evenementen en personeelsleden lachten ons uit." Volgens de initiatiefnemers zijn daardoor een heleboel vakanties verpest. Bovendien zou een bezoeker onlangs aan haar lot zijn overgelaten toen ze tijdens een evenement een epileptische aanval kreeg.

De klagers richten zich direct tot Bob Iger - hoofd van The Walt Disney Company - en Bob Chapek en Catherine Powell - directieleden van de afdeling Disney Parks. "Het voelt alsof we niet serieus genomen worden, waardoor ons welzijn in gevaar komt. We zouden jullie graag persoonlijk ontmoeten om verbeterpunten te benoemen."

Disney heeft nog niet op de brief gereageerd.

ZIE OOK: Efteling past regels aan: gehandicapten hebben geen bewijs meer nodig