Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Efteling

Dit veroorzaakt de enorme wachtrij bij Baron 1898 in de Efteling

03-07-2015, 22:05 uur | Reacties

Efteling-achtbaan Baron 1898 is behoorlijk geliefd. Toch worden de urenlange wachttijden voor de attractie niet alleen veroorzaakt door de populariteit. Capaciteitsproblemen bezorgen de Efteling kopzorgen.

In het station ontstaan voortdurend opstoppingen omdat het bagagesysteem niet werkt zoals gepland. Bezoekers die hun tassen willen opbergen in een speciale bagagekast, moeten daarvoor naar de andere kant van het station lopen. Daar staan ze vervolgens te wachten op passagiers die net uit de achtbaan komen en hun tas nog moeten pakken. Daarnaast teisteren kinderziektes het beugelsysteem.

ZIE OOK: Gigantische rij voor nieuwe Efteling-attractie Baron 1898: tweeënhalf uur wachten

Baron 1898 heeft maar één in- en uitstapplek. Volle treinen staan steeds minutenlang stil tot ze het station binnen kunnen rijden. Het losmaken van de beugels kost weer extra tijd omdat inzittenden niet door hebben dat ze hun riempje zelf los kunnen maken.





Alle bezoekers krijgen bij binnenkomst in het stationsgebouw een speciaal kaartje dat aangeeft in welk karretje ze plaats kunnen nemen. Veel waaghalzen snappen echter niet dat ze het kaartje moeten bewaren. Dat zorgt voor verwarrende situaties en oponthoud in de ruimte voor het station.

Baron 1898 heeft een theoretische capaciteit van ongeveer duizend personen per uur. Tests wijzen echter uit dat gemiddeld elke twee minuten een trein vertrekt. In het gunstigste geval, als alle zitplaatsen altijd worden benut, zorgt dat voor een capaciteit van slechts 540 personen per uur.

Andere grote Efteling-attracties doen het met een capaciteit tussen de 1500 en 2000 bezoekers per uur een stuk beter. De Efteling sprak eerder de wens uit om elke minuut een trein de baan op te sturen.

De wachttijd bij Baron 1898 liep de afgelopen drie dagen op tot ruim 150 minuten: tweeënhalf uur. Overigens is de tijd die wordt aangegeven op digitale borden en in de officiële Efteling-app niet altijd juist. Als de zigzag-rij helemaal vol staat en er mensen op het plein voor de attractie aansluiten, worden die niet meegeteld. "150 minuten is berekend vanaf de ingang van de wachtrij", laat de Efteling weten.



ZIE OOK: Drie verschillende ingangen en wachtrijen bij nieuwe Efteling-achtbaan Baron 1898

Reacties
Bijdrage