Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Floriade Expo

Floriade gaat door het stof na klachtenregen: vrijkaarten voor ontevreden bezoekers

22-04-2022, 15.34 uur

De organisatie van de Floriade Expo 2022 in Almere gaat door het stof. Men geeft voor het eerst toe dat bezoekers tijdens de eerste openingsweek geen optimale ervaring hebben gehad. Wie een klacht heeft ingediend, krijgt de kans om later dit jaar nog eens kosteloos terug te komen.

Sinds de opening van de Floriade op donderdag 14 april werd het tijdelijke themapark bedolven onder negatieve recensies op social media en websites als Google en Tripadvisor. Honderden bezoekers klaagden dat het terrein niet af was en dat er weinig te beleven viel. In eerste instantie bleef het stil, maar nu doet de organisatie een handreiking naar het ontevreden publiek.

"Helaas zijn nog niet alle Expo-onderdelen gereed", schrijft commercieel directeur Frank Cornelissen in een verklaring aan Looopings. De bouw van enkele landenpaviljoens heeft vertraging opgelopen. "Het vooruitzicht is dat de deelnemers de komende weken hun inzending zullen afronden." Als voorbeeld geeft hij het Suriname-paviljoen, dat eind deze week klaar moet zijn.

Zeer alert
"Als directie zijn we hier zeer alert op. We zien erop toe dat deze activiteiten spoedig afgerond worden. De continue verzorging van het park behoort tot een van onze topprioriteiten."

Wel benadrukt het management dat het arboretum, de siertuinen en de nationale inzendingen klaar zijn. Waarom ogen grote delen dan nog zo kaal? "We zijn nu afhankelijk van de natuur om het groen over te nemen voor verdere groei. Het is een droge tijd, dus er wordt extra gesproeid om het aanwezige groen goed te onderhouden. Dat is op dit moment met de aanhoudende droogte een uitdaging."

Betreuren
De negatieve recensies hebben de organisatie ook bereikt. "Feedback van onze bezoekers nemen we serieus en daar acteren we op. We betreuren uiteraard de onplezierige ervaring van bezoekers op het park. Wij werken er hard aan om de zaken die verbeterd kunnen worden, op te pakken. Ons doel is om alle bezoekers een geweldig dagje uit te bezorgen. En daarbij is de gasttevredenheid voor ons als organisatie van groot belang."

Voor alle ontevreden personen die een klacht hebben ingediend, komt er een individuele oplossing. Zo krijgen klagende bezoekers te horen: "We vinden het bijzonder jammer dat de eerste indruk niet plezierig was. We willen jullie daar graag in tegemoetkomen. We nodigen je uit later in het seizoen nog eens terug te komen. Hiervoor sturen we je nieuwe codes toe om tickets te verzilveren." Het entreegeld wordt dus niet terugbetaald.

Achterstand
Door de enorme hoeveelheid e-mails wachten een hoop bezoekers op dit moment nog op een reactie. Cornelissen: "Er wordt momenteel met man en macht gewerkt om deze achterstand weg te werken en om onze reactietijden terug te brengen naar maximaal 24 tot 48 uur. Soms lopen dingen niet helemaal als verwacht, of zoals wij zouden willen, maar daar leren we van en daar worden we beter van."



Meer Floriade Expo
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings op Twitter
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be