Verplichte virtuele wachtrij Walibi zorgt al in eerste weekend voor problemen
03-04-2022, 12.28 uur
Walibi Holland ondervindt al in het eerste openingsweekend van het seizoen problemen met de verplichte virtuele wachtrij. Bezoekers moeten een ritje in de negen populairste attracties vooraf online reserveren, zelfs nu de coronacrisis voorbij is. Dat loopt dit weekend allesbehalve vlekkeloos. Vandaag is het systeem zelfs helemaal uitgezet.
Gisteren ging het fout toen de pasjes van veel abonnementhouders niet gescand konden worden bij de ingang. Abonnees werden binnengelaten zonder dat hun pas geactiveerd werd, waardoor ze geen gebruik konden maken van de virtuele wachtrij. Ze werden vervolgens doorgestuurd naar de servicebalie.
Het zorgde voor een lange rij en een hoop vertragingen en frustraties. Ook vandaag sloeg het noodlot toe. Dit keer werden de tickets van veel dagbezoekers niet gescand, waardoor zij met hetzelfde probleem zaten. Om chaos te voorkomen, heeft het management toen besloten om de virtuele wachtrij voor de rest van de dag uit te schakelen.
Verwarring
Alle bezoekers kunnen nu dus weer aansluiten in alle wachtrijen zoals vanouds, zonder reserveringen en zonder een virtuele wachttijd. Er is vandaag alleen sprake van fysieke rijen. Overigens wordt de aanpassing nog niet vermeld in de Walibi-app of op walibifastlane.nl, de webpagina waar het systeem normaal gesproken te vinden is. Dat zorgt voor enige verwarring in het park.
Een woordvoerster houdt vol dat het reserveringssysteem zelf wel feilloos werkt. De problemen zouden ontstaan bij het inloggen. "We gaan dat proces nog verbeteren en verduidelijken", belooft ze. Walibi is de komende weken alleen op vrijdagen, zaterdagen en zondagen geopend.