Welkom!

Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.

Help ons door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
Deze hinderlijke boodschap zal dan verdwijnen. Bedankt!
Disneyland Paris

Disneyland Paris biedt excuses aan voor goede service: 'Had niet mogen gebeuren'

12-06-2019, 17:02 uur | Reacties

Disneyland Paris heeft wel heel merkwaardig gereageerd op een klacht van een bezoeker. Pretparkfan Edwin Rasser stuurde een boze mail naar Disneyland naar aanleiding van een vervelende ervaring. Tot zijn grote verbazing bood Disney geen excuses aan voor het voorval, maar wel voor de coulante manier waarop de situatie uiteindelijk is opgelost.

Rasser kocht maandag een Disney-abonnement. Bij zo'n jaarkaart zit parkeren inbegrepen. Toch moest hij die dag 30 euro aan parkeerkosten betalen. Dat bedrag kreeg hij in eerste instantie niet terug. Na heel lang zeuren en aandringen besloot een personeelslid van de servicebalie een uitzondering te maken.

ZIE OOK: Abonnementen Disneyland Paris fors duurder: 449 euro voor jaar toegang

De kersverse Disney-abonnee baalde van de gang van zaken. Hij stuurde een e-mail aan de Nederlandse klantenservice om de situatie uit te leggen. "De reactie die ik vandaag kreeg, slaat helemaal nergens op", vertelt Rasser aan Looopings. "Disney zegt eigenlijk: je had nooit zo goed behandeld mogen worden. Echt krankzinnig."

Tegemoetkoming
In een e-mail van Disneyland Paris, die Looopings heeft ingezien, wordt inderdaad geschreven dat Rasser het parkeergeld nooit terug had mogen krijgen. De letterlijke tekst luidt: "We moeten u bevestigen dat de parking inbegrepen is vanaf de dag volgend op het afsluiten van de jaarkaart. De informatie welke u verkreeg in het Annual Pass-bureau was correct. We zijn blij te lezen dat u uiteindelijk toch een uitzonderlijke commerciële tegemoetkoming kreeg. Onze ticketingmedewerkers hadden u deze korting niet mogen toekennen. We zullen dit dan ook met deze dienst opnemen zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt."

Rasser snapt niets van die reactie. "Ze zijn blij dat het is opgelost, maar zeggen tegelijkertijd dat ze ervoor gaan zorgen dat het nooit meer opgelost mag worden. Absurd." De pretparkliefhebber is voorlopig helemaal klaar met Disney. "Als ik 299 euro afreken voor een abonnement in een park dat 16 euro durft te vragen voor een hamburgermenu, verwacht ik een bepaald serviceniveau. Walt Disney zou zich omdraaien in zijn graf."

ZIE OOK: Waanzin: Disneyland Paris reageert pas na zes weken op klachten

Reacties
Bijdrage