Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Walibi Holland

Walibi Holland wil weer van nieuwe mascottes af

03-11-2013, 00.47 uur

Nog geen drie jaar na de lancering van nieuwe mascottes in de Walibi-parken, kunnen de figuurtjes alweer vertrekken. De 15 miljoen euro kostende "herpositionering van het merk Walibi" lijkt mislukt. Dat is inmiddels doorgedrongen op het hoofdkantoor van eigenaar Compagnie des Alpes.

Vanaf volgend jaar gaan bezoekers steeds minder zien van de kangoeroe en zijn vrienden, zo laten insiders aan Looopings weten. De karakters worden langzaam maar zeker naar de achtergrond gedrukt. Er komt dit jaar bijvoorbeeld geen Walibi-show. Kinderen blijken weinig te hebben met de gepropageerde mascottes, die rivaliserende rockbands moeten voorstellen.

In 2012 had Walibi nog het volste vertrouwen in de hippe figuren. "De conclusie is dat de rebranding heeft gewerkt", vertelde marketeer Marc Antonioli toen vol trots. "We scoren in alle doelgroepen heel goed."



Meer Walibi Holland
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be