Kermis

Eindhovense kermis verdedigt advertentie met mega-achtbaan

11-08-2017, 15:16 uur | Reacties

Een reclame voor Park Hilaria, de kermis in Eindhoven, roept heel wat vragen op. Op promotiemateriaal van het tiendaagse evenement staat een gigantische rollercoaster. Maar kermisbezoekers die een ritje willen maken, komen bedrogen uit.

Dergelijke spectaculaire achtbanen zijn op het kermisterrein namelijk niet te vinden. De afgebeelde attractie is de 15 miljoen dollar kostende floorless coaster Medusa in het Amerikaanse pretpark Six Flags Discovery Kingdom, gelegen in Californië.

ZIE OOK: Kindermiddag op Tilburgse kermis: attractie maakt reclame voor seksbioscoop

Met een hoogte van ruim 46 meter en een topsnelheid van meer dan 100 kilometer per uur is de baan een paar maten groter dan de attracties die deze maand in Eindhoven staan.

Toch is van misleiding geen sprake, zegt projectmanager Mariola Scheepstra van Park Hilaria in gesprek met Looopings. "Het gaat om een bepaald gevoel dat we willen overbrengen. Park Hilaria is veel meer dan een kermis, het is een tijdelijk pretpark. In die zin past een foto van een pretpark dus heel goed bij de beleving."

De organisatie koos er bewust voor om juist geen kermisattractie af te beelden, aldus Scheepstra. "Dat zorgt voor verwarring als die specifieke attractie niet aanwezig is. En we willen de nieuwe campagne meerdere jaren kunnen gebruiken."

Park Hilaria duurt tot en met zondag 13 augustus. Er staan twee achtbanen: de Spinning Coaster XXL en de kinderachtbaan Grand Canyon.

ZIE OOK: Nieuwe campagne: 'Walibi is geen attractiepark'