Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Efteling

Zo probeert de Efteling meer Engelse bezoekers te lokken

24-06-2015, 23.33 uurBeeld: eftelinguk.com

Met een grote advertentie in het zomernummer van tijdschrift National Geographic hoopt de Efteling meer Engelsen naar Kaatsheuvel te lokken. De opvallende spread van twee pagina's laat de Sprookjesboom uit het Sprookjesbos zien, met ernaast de slogan "Truly exciting - Truly enchanting".

Daaronder staan drie kleine foto's van de nieuwe achtbaan Baron 1898, bungalowpark Bosrijk en houten achtbaan Joris en de Draak. Volgens de promotietekst ligt de Efteling "op een uur rijden van Amsterdam".

Een bijbehorende landkaart geeft informatie over ferryverbindingen en nabijgelegen vliegvelden in Nederland en België. In de omschrijving van Baron 1898 is een foutje geslopen: daarin staat dat de vrije val pas plaatsvindt na de twee inversies.

Adverteren in National Geographic kost vele tienduizenden euro's, blijkt uit online tarievenlijsten. Het magazine heeft in het Verenigd Koninkrijk zo'n 250.000 lezers. De Efteling zet sinds dit jaar vol in op de Britse markt, onder meer door een speciale marketingmanager aan te nemen.



Meer Efteling
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be