Is dit 17 miljoen euro waard?



Zo ziet watershow Aquanura er bij daglicht uit. Bezoekers van de Efteling zien het spektakel het vaakst op deze manier. Pas in juli en augustus wordt de show ook bij schemering (en op zaterdagen in het donker) opgevoerd. Zeg het maar. Is dit 17 miljoen euro waard?

02-06-2012, 10:37 - Reacties (97)
       
Reacties

Ja! Het is een aanwinst voor de Efteling en mensen zullen het er (veel) over gaan hebben. Het wekt toch enige emotie in je op, als je er naar kijkt! :]

Marciano Duut - 02-06-2012, 10:43

Nee.

Mortiz - 02-06-2012, 10:44

Als het donker is, is hij idd wel mooier maar zo vind ik hem ook prima te doen. Maaaaarrrrrrr gelijk hebben jullie wel, is dit nou echt 17 miljoen?

Kevinnet - 02-06-2012, 11:01

ja

pieter - 02-06-2012, 11:03

ik zie in n stukje van dit filmpje wel licht bij de fontijnen, maar met daglicht gaat dat niet goed samen. maar nu gaat de entreeprijs vast omhoog voor wat waterstralen die voor de helft van het jaar zonder licht-effecten zijn.

rct fannetje - 02-06-2012, 11:17

Alleen voor de avonden zelf is het al 17 miljoen waard. Dus dit is mooi meegenomen. Weliswaar minder spectaculair.

JD - 02-06-2012, 11:17

Tuurlijk wel, het lokt mensen, en het is toch een leuke afsluiter van een dagje efteling. En je moet er eigenlijk anders tegen aan kijken. Is dit 32 euro voor jou waard? Zo jah, dan is het voor de efteling 17 miljoen waard ;)

Noxue - 02-06-2012, 11:19

Als ze slim zijn maken ze bij het overdag programma alle lampen gewoon geel/wit.
Dat geeft nog het meeste effect wanneer het licht is.

Potloodslijper - 02-06-2012, 11:19

Hebben ze serieus een appart entreekaartje aangemaakt voor dit? In het donker bgrijp ik het wel maar overag?...

thom - 02-06-2012, 11:19

Trouwens, nee, Nico zit in het filmpje, dat gaat geld kosten ipv opleveren.

Potloodslijper - 02-06-2012, 11:29

Blijft idd dat dit 's avonds über is (Winterefteling é, als het boven 0 is hè met overal die lichtjes) en nu overdags wat lauwer, maar het is wel mooi zo daar in die hoek als je er langs loopt, richting Fata Morgana.
Grappig dat Nico er in zit. Met de muziek leek het eerst of hij mondharmonica ging spelen, maar er kwam 1 van z'n camera's te voor schijn. ;) .

Sanne - 02-06-2012, 11:44

Ik vind die kleine sproeiertjes maar suf. Aquanura mist iets overweldigends, iets dat je verrast, iets waar je over napraat. Nu is het mooi en sierlijk. Meer niet.

Utopia - 02-06-2012, 11:53

Gisteren ook in het echt gezien. Overdag erg mooi, zowel muziek als fonteinen. Maar 's avonds is het pas echt een eindknaller. Toch denk ik dat het de 17 miljoen wel waard is, zie liever zoiets speciaals als weer een achtbaan erbij. Zo, en nu doorsparen voor Hartenhof.

Reter Peijnders - 02-06-2012, 11:57

17 miljoen is veel geld voor een paar sproeiers, maar de Efteling miste echt een eindshow en het ziet er zeker niet slecht uit. Ik zeg ja.

Jon - 02-06-2012, 11:58

Haha, geniaal trouwens, Nico in de video. Die staat er ook alleen maar omdat Vogelrok al dicht was.

Reter Peijnders - 02-06-2012, 11:59

Ja. Ik vind zelfs beter dan Dreams en World of Color

Fack Disney - 02-06-2012, 12:00

@Fack Disney: you don't say, met die nickname.

Gustav - 02-06-2012, 12:11

Zeker wel! De fontein is een juweeltje! Een prachtige aanwinst voor het park nadat in de afgelopen jaren al een achtbaan en parkshow zijn geopend. Dit heeft geen enkel ander park in Nederland en DAT is efteling; vooruitstrevend en uniek! I love it!!

Peeps - 02-06-2012, 12:14

Tuurlijk is het in het donker mooier, maar dit is nog steeds prima. Is dit 17 miljoen waard? Als Walibi en Slagharen 30 en 25 Euro kunnen vragen, dan is dit zeker 17 miljoen Euro voor de Efteling waard.

Klaas - 02-06-2012, 12:18

?... Wat slecht zeg.. Hier is toch niks aan zo?! Wat draaiend water omhoog en omlaag... Boring!!

Rob - 02-06-2012, 12:19

@JD, je beseft je wel, dat het niet donker is in de avonden dat de efteling open is nu he? (; alleen tijdens de 12 uur zomeravonden en de winterefteling zie je het in het donker.

Pretvark - 02-06-2012, 12:24

Valt me niet tegen de show zo met daglicht. Of het waard is, ja. Simpelweg omdat de Efteling weer een ride had neer kunnen zetten. Maar nee, ze zetten iets neer voor jong en oud. Het maakt het park meer divers. Ook heb je 2 ervaringen, als je hem in de avond hebt gezien wil je hem ook overdag een keer zien en vice versa. Weer een extra reden om nog een keer terug te komen naar het park. Trouwens ontzettend leuk de stem van Mies Bouwman. Geeft een nostalgisch gevoel van de oude sprookjes platen. De show is alleen wel een beetje lang, maar misschien lijkt dat alleen op een filmpje zo, less is more. Nu mis ik inderdaad een WOW effect aan het einde omdat je alles al eens voorbij hebt zien komen.

Fleur - 02-06-2012, 12:25

Tuurlijk is het dat waard!!! Prachtig!

Rianne - 02-06-2012, 12:27

Zeker weten wel! Ik vind dit al prachtig... laat staan in het donker! Ook voor de winter-Efteling is dit een aanwinst! Dan is het namelijk wel vroeg donker.

Levi - 02-06-2012, 12:27

Ja ik vind van wel, het is wel een lange show en geen show van maar 3 minuten.
Had wel verwacht dat ze er iets meer mee hadden gedaan, zoals projecties en lasers bijv.

luukdinho - 02-06-2012, 12:37

sommige fonteinen lijken op onze sproeiers om het gras water te geven :p

elaba - 02-06-2012, 12:42

Ik vind deze show toch beter hoor https://www.youtube.com/watch?v=gzF...

Kumbak - 02-06-2012, 12:52

Ik snap wel dat mensen dit blijven ontkennen na het zien van die première donderdagavond. Maar dit, overdag, kan je goedkoper in een tuincentrum of Blokker bewonderen... Zonder de belichting lijkt het me duidelijk geen 17 miljoen euro waard. Ik vind het erg dat enige vorm van kritiek nu al lijkt uitgesloten. Overdag is de betonvlakte van Typhoon in Bobbejaanland nog sfeervoller dan Aquanura. Maar als je dit verkiest boven de thematiek van een oerdegelijke Efteling attractie of darkride, dan is het nog erger gesteld met de Efteling liefhebbers van tegenwoordig dan ik dacht.

Rrrrolaf - 02-06-2012, 13:22

Ik vind persoonlijk dat het irreëel is te vragen of enkel de overdag versie 17 miljoen waard is. Je moet de overdag show als een extraatje zien, als je de keuze hebt: of een mindere show, of geen show is het alsnog heel netjes dat ze hem dan alsnog wél draaien.

Levensgenieter - 02-06-2012, 13:28

Geef mij maar Black Mamba + Volledige thema, kost 16.5 mil

6meterdiepeput - 02-06-2012, 13:39

@Rrrrolaf
Om Aquanura te vergelijken met de Blokker of een tuincentrum slaat als een tang op een varken. Ga lekker naar Walibi met je onrides. Lijkt erop dat je het thema van de Efteling totaal niet begrijpt.

Pieter - 02-06-2012, 13:47

Het geluid lijkt wel op genomen in de omgekeerde tuppeware bak daar in Amsterdam.

Elessar - 02-06-2012, 14:23

Dubbel en dwars! Voor jong en oud kan dit een geweldige ervaring zijn (thrillseekers zul je toch niet snel in de Ef vinden voor een grote kick). Zowel de dag als avondvoorstelling vind ik zeer geslaagd.

Luilekkerland - 02-06-2012, 14:25

Ik had liever een B&M gezien die waterstraaltjes heb ik thuis al genoeg een B&M nog niet.

Stijve Hark - 02-06-2012, 14:31

17 miljoen is dat incusief die verhuur vlonders die er nog steeds liggen?

SCALA - 02-06-2012, 14:36

Het is heel dapper en te prijzen dat de Efteling Aquanura heeft gebouwd.
En het is een leuke afsluiter van de dag.
Maar de dagversie kan zich toch echt niet meten met een show als Disney Dreams.
De nachtversie vind ik wel dichterbij komen.
Maar uiteindelijk vind ik dat Disney Dreams toch iets beter is omdat ze : Fonteinen,Projecties,Lasers,Vuur en Vuurwerk,gecombineerd met de bekende Disney Muziek hebben gecombineerd in 1 spectaculaire show.
En daar komt Aquanura,hoe mooi en uniek ook,toch net tekort!:)

Leroy - 02-06-2012, 14:38

@Pieter
Wat opspuitend water op slecht uitgevoerde Efteling muziek is niet het thema van de Efteling. De Blokkers of tuincentra hebben meer thema in hun fonteinen verwerkt.
Ik vergeleek het trouwens met de dagbeleving, maar dat is net wat jullie niet zien.

Rrrrolaf - 02-06-2012, 14:40

Prachtig, met lichten natuurlijk een stuk spectaculairder.
Alleen dat vuur bij het ravelijn gedeelte slaat nergens op en is ongelijk..

Brain-damaged-horse - 02-06-2012, 16:01

Ik vindt het echt wel 17 miljoen waard, alle kosten die er voor nodig waren voor dit mega project van de efteling. Het is s'avonds natuurlijk veel mooier dan overdag, maar dat is meschien juist leuk voor de bezoekers. zo wordt het steeds anders beleeft. Het is een mooi resutaat na een jaar daar bouwen.

Wess - 02-06-2012, 16:06

Kijk dat bedoel ik nou! Prachtig voorbeeld is dit! 6meterdiepeput zegt precies wat ik dacht, over mensen die alleen maar aan attracties kunnen denken, voor een jonge doelgroep!. hier heb je meer aan dan aan zo'n Boliger & Mabilard. Jezus! ik begin het echt irritant te vinden dat mensen zeggen telkens ''Ja, ze moeten met dat geld een B&M plaatsen'' Kom op zeg! hier heb je veel meer aan, dan aan zo''n stomme B&M! B&M is mooi, maar niet voor het hele gezin, dus ook niet voor de Efteling. hiervan kunnen mensen voor groot en klein plezier van hebben, en het is bovendien ook mooi, dus dit is het geld veel beter waard, dan aan een B&M! de Efteling moet uniek blijven nietwaar??? ;)

A. Schwarzkopf - Coasters - 02-06-2012, 16:12

@A. Schwarzkopf Spijker op z'n kop!

Pieter - 02-06-2012, 16:26

Ik erger me dood aan de meeste berichten van hier boven... Hebben jullie nog nooit iets meegemaakt in jullie leven ofzo? De overdag versie van Aquanura is gewoon prut en totaal geen 17 miljoen waard. Het is een feit dat 70 a 80% van de shows tijdens dag licht gaan plaats vinden... De Efteling heeft dit geld hierdoor verkeerd uitgegeven, eerst zo'n waardeloze Raveleijn show en nu dit... Kom op Efteling fanboys word eens wakker!

Rob - 02-06-2012, 16:33

VOGELROKMENEER NEEMT PAUZE VOOR AQUANURA? #WAARGAATDATHEEN #VOGELROKMENEER #NICOKWANT #AQUANURA

DJMrFreaky - 02-06-2012, 16:34

En ik begin het ondertussen irritant te vinden dat er mensen zijn die steeds lopen te zeiken en meteen hun "anti-B&M modus" aanzetten als ze nog maar iemand horen zeggen dat zo'n coaster niet mis zou staan in een park als de Efteling. Families, mensen voor groot en klein, uniek, voor iedereen. Bah. Jullie zijn een even grote karikatuur aan het worden als zij die een B&M zien zitten...

Badtegel - 02-06-2012, 16:34

Efteling zet een topshow neer hier die voor bijna iedereen leuk is, en iedereen heeft het over een paar straaltjes water. Hallo, hebben jullie hem al in het echt gezien? Willen alle themeparkers NU opstaan?

Reter Peijnders - 02-06-2012, 16:34

Tja, dingen in het leven van een negatieve kant benaderen is ook een kunst! Het is maar net waar je gelukkig van wordt. Overigens is mijn antwoord: ZEKERS!!

Kevin - 02-06-2012, 16:37

Het is wel zijn geld waard, het past ook wel bij de efteling.
Overdag ziet het er inderdaad veel minder uit maar het blijft iets hypnotiserend hebben.
Het is ook efficient gebruik van die vijver.
Ze verliezen nergens ruimte ofzo.
Zoiets verbleekt ook erg als je het ziet op een computerscherm, zoiets kan je pas echt mooi vinden als je het in het echt ziet.
En van die B&M, ik moet 150km met de auto rijden om naar de efteling te gaan en ik doe dit dan liever voor zoiets als Aquanura dan om de zoveelste coaster te zien, daarvoor kom ik echt niet naar de efteling.
En zo zijn veel mensen, iedereen weet dat de efteling niet voor thrillseekers is, de mensen gaan naar de efteling voor het sprookjesbos, droomvlucht, fata morgana enz.

Nico - 02-06-2012, 16:39

Ik vind Aquanura een geslaagde attractie, ook overdag. Natuurlijk is de versie in het donker spectaculairder, maar vind dit ook gewoon heel prettig. Zeker als afsluiter. Wat betreft die 17 miljoen: ik hoef'm niet te kopen dus daar heb ik weinig over te zeggen. Maar vind Aquanura een boeiender meer toevoegend onderdeel aan het park dan Vogel Rok, Pandadroom, de Vliegende Hollander en Raveleijn bij elkaar. En die waren stuk voor stuk duurder.
En dat er op internet vooral autistische achtbaanmongolen rondhangen die denken dat hun beperkte wereldje de wereld van iedereen is bewijst Rrrrolaf maar weer ;)

hoi - 02-06-2012, 16:45

Overdag: Nee
Avond in donker: Ja
80% ziet het overdag, dus,..... NEE

Pipo - 02-06-2012, 16:54

ja, het is die 17 miljoen waard en de show overdag of s'nachts is niet zo héél veel verschillend. Alleen zonder kleurtjes, maar het kost zowel overdag als s'nachts veel energie om die compressors te draaien. Die LED-lampjes die maken qua energie niet zo veel uit. Het is dus niet zo dat de Efteling je de grootste deel van het jaar onterecht voor een halve attractie laat betalen.

the Chiz - 02-06-2012, 17:04

@ the Chiz
sterker nog overdag zijn alle lampjes ook gewoon aan.

volumineus - 02-06-2012, 17:18

dit is het absoluut NIET waard. een watershowtje is leuk maar niet bijzonder en totaal over de top voor de efteling

ik - 02-06-2012, 17:45

Ik ben geen achtbaanmongool, @hoi. Verre van. Een thematisatie-liefhebber wel.
Maar hey, die is op vier kikkers na amper te bespeuren. Je betoog begon met "ik vind", en in mijn betoog kwam nergens het woord achtbaan voor. Dus laten we niet onnodig gaan schelden en elkaars visie/mening respecteren.

Badtegel - 02-06-2012, 17:55

Na DVH ben ik blij met alles, slechter als wat ze daar aan uitgegeven hebben kan toch niet, dus bij deze Ja want dit werkt tenminste.

Yves - 02-06-2012, 18:24

nico kwant ook weer aanwezig camera geil zoals altijd deze show is alleen leuk als het vroeg donker is maar vind het wel de 17miljoen waard ze hadden natuurlijk ook het geld aan mij kunnen geven hadden ze van mij wat intra tuin fontijnen gehad

BdeB - 02-06-2012, 19:12

Hm, als ze nu ook nog een alternatieve show ontwikkelen die op het daglicht gebaseerd is (aangezien deze echt voor het donker gemaakt is), hoor je mij niet meer klagen. ;)

©Henkie - 02-06-2012, 19:17

@Henkie, dat is wel een goed idee. en dan heb je als pretpark al eigenlijk 2(verschillende)watershows. alleen dat kost natuurlijk ook wel weer wat denk ik. dus kan het zijn dat de entreeprijs weer omhoog gaat. maar wel n goed idee.

rct fannetje - 02-06-2012, 19:46

Dus als ik klaarkom overdag krijg ik ook 17 miljoen?

David - 02-06-2012, 20:13

Absoluut... Goede investering, al vind ik het overdag niet zo spectaculair...
Maar ik heb hem ook s'avonds gezien, dus ik kan er niet meer goed over oordelen...

Bartje - 02-06-2012, 20:24

JA! Tuurlijk waarom niet??

Maurice - 02-06-2012, 20:57

@badtegel : Het was ook niet specifiek op jou gericht. Sterker nog, toen je bericht er stond was ik nog bezig met de mijne.

hoi - 02-06-2012, 21:15

Een ding is zeker, de montage van dat filmpje is bijna net zo slecht als die van de vuurwerkshow op omroep brabant. Je krijgt totaal geen overzicht met al die vage wisselingen van kijkhoek op wazige momenten.

Safarick - 02-06-2012, 22:44

NICO KWANT IN HET FILMPJE! Ik zei toch dat het een held was? Nu ook een BN'er dus. Zo, nu de rest weer!

H. Josef W. - 02-06-2012, 23:20

Ik pleit voor een 24/7-openstelling, zodat we nooit meer Aquanura met daglicht hebben :)

coasterthing - 03-06-2012, 01:40

Het is gewoon een goede waterershow, en die ene 3 maanden dat het langer licht is??...Wat denk je van de zomeravonden?? winterefteling? die word er alleen maar beter op :)..oftewel Efteling gewoon goed gedaan!

Remy - 03-06-2012, 10:49

@Pipo
"80% ziet het overdag"
Ik ben echt benieuwd hoe je aan die berekening komt, want daar klopt natuurlijk niks van. Alleen al in het hoogseizoen zijn er shows in het donken om maar niet te spreken over maandenlang shows in het donker tijdens de WE. Alleen mei/juni/september heb je een 'probleempje'. In de overige maanden kun je met iets verlengde openingstijden al een hoop bereiken.
Daarnaast lijken velen te vergeten dat er nog een inkomstenbron voor de Efteling in dit soort shows zit: evenementen. Neem maar van mij aan dat er hele hoop bedrijven heel graag een show van Aquanura bij hun feestje boeken. Dat is pas echt kassa voor de Efteling, want daar zit de echte winst van het bedrijf.

Klaas - 03-06-2012, 11:45

Ja,

Wessel - 03-06-2012, 12:00

Klaas, tijdens de Zeven Mijls Zomer is het om 21 uur nog licht hoor. Alleen op zaterdagen in t donker.

Clover - 03-06-2012, 12:20

Nee. Ik vind 17 miljoen gewoon te veel geld voor een fontein. Konden ze dat geld niet gebruiken om de bouw van die andere attractie sneller af te hebben ofzo?

Pikachu - 03-06-2012, 13:05

Ach, ik was al gelukkig geweest met een heropening van het waterorgel.

sanne - 03-06-2012, 13:32

@Clover : De Efteling blijft in het hoogseizoen maar tot 20u00 open hoor! ;)

Steven - 03-06-2012, 14:12

@Clover
Om tien uur niet...
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weer...

Klaas - 03-06-2012, 14:13

17 miljoen? Well spent! In mijn ogen is dit echt iets wat het park nodig heeft om internationaal op de kaart te komen. Het is een schitterend geheel en vooral tijdens de winter en de late avonden wordt dit echt een knaller van jewelste! Overdag is hij inderdaad iets minder, maar dat is meer het verschil tussen een 8 en een 9.5 in mijn ogen. Beide zijn goed, maar nacht is door het licht gewoon echt een dimensie beter,
Wat betreft die B&M, die komt er vast nog wel. De Efteling is een erg sterke weg ingeslagen en als ze dit tempo doorzetten zien we er de komende 10 jaar echt wel een verschijnen. Beter dan een enorme woody bouwen die niet echt leuker is dan Joris en de Draak....

That99'sShow - 03-06-2012, 14:15

Krijgen we nu ook een post waarin andere Efteling investeringen bekeken worden van de afgelopen jaren? Of het het waard is? Het is gewoon de prijs voor een dergelijke fonteinenshow, zo simpel is het toch? De vraag is of de Efteling het geld beter had kunnen besteden :p
Gezien het eindresultaat en het feit dat "Het Rijk Der Fantasie" haar Hartenhof een attractie lijkt te zijn die niemand durft te bouwen, of waar simpelweg te weinig geld voor is lijkt me dit een prima investering.
Geen rare (we moeten iets soortgelijks) investering ter compensatie van een aangekondigd Hartenhof, maar iets dat misschien voor velen hier niet zo voor de hand ligt, maar wel degelijk een toevoeving is aan het geheel.
Chapeau!

Olaf Grafkop - 03-06-2012, 14:41

Ja, maar ik had liever gezien dat die 17 miljoen naar Zwitserland was gestuurd en er mooi gebogen staal voor terug was gekomen.

Bram - 03-06-2012, 16:20

Het slechtste vind ik dan toch het mens in het begin die het verhaaltje 'n beetje vertelt, d'r engelse uitspraken zijn echt om van te huilen. En verder vind ik de show overdag eigenlijk weinig meer voorstellen terwijl het s'nachts heel mooi was. Eneh, vriezen de leidingen etc niet kapot als je dit gaat afspelen in de winter?

Ben - 03-06-2012, 17:21

Het water wordt 's winters verwarmd, Ben. Dat zat ook bij die 17 miljoen. Ik moet de Efteling nageven dat het erop lijkt dat ze hier over nagedacht hebben. ;)

Stevie - 03-06-2012, 17:32

ik vind dit zeker 17 miljoen euro waard! De efteling is op vele fronten uniek, maar hiermee springen ze echt uit het oog. Noem me eens 1 deftig park in de benelux die hiermee kan/wil/mag uitpakken?

Tvl - 03-06-2012, 17:51

Probeer dit zelf maar eens voor minder dan 17 mil in eigen achtertuin.
Efteling, Mijn Complimenten!

Efteling Bezoeker - 03-06-2012, 18:28

@Ben
Cultuur barbaar!!! "Dat mens" heet Mies Bouwman! Gatverdamme, waar is je opvoeding!

Pieter - 04-06-2012, 01:00

Nee, ik heb het pas in real life gezien en ik vind het die 17 miljoen niet waard.
Het is een mooie show en vooral de muziek vind ik werkelijk prachtig, maar als Aquanura er niet was gekomen, had ik het ook niet erg gevonden.

WaterorgelFreak - 04-06-2012, 01:16

@Stevie Dat zeiden ze ook van de arena van een spectaculaire parkshow.
@Waterorgelfreak "Want vindt u van ons waterorgel 2.0?" Zegt genoeg.
Overigens vindt ik 17 miljoen well spend, alleen jammer dat de meeste shows dus zonder licht zijn. Echter ziet er zonder al prachtig uit. Het had ook wel wat bombastischer gemogen, maar anders krijgen we de kaatsheuvelse hangjeugd weer -.-

Festmeister - 04-06-2012, 09:59

F*ck zeg... haalt Efteling eindelijk iets binnen op wereldformaat, is het weer niet goed! 17 miljoen is een mooie prijs voor zo'n geweldige publiekstrekker voor de hele familie en de langverwachte afsluiter van een mooi dagje efteling die zo lang ontbrak. Daarbij zal het goedkoper zijn dan welke andere parkshow dan ook op de lange termijn, en die zijn dan ook nog eens om van te janken zo slecht. SVP echt kritisch worden ipv dingen zoeken waar eigenlijk niks op aan te merken valt!

Sjoerd - 04-06-2012, 13:42

1: Iedereen die zegt dat het niet gethematiseerd is... Hoe wil je een watershow thematiseren? Rond de vijver hebben ze dat toch wel geprobeerd hoor: Fata morgana is mooier geverfd, kikkers in het water en de muziek.
2: Camera's nemen minder licht waar (helemaal bij LED en gekleurd licht) dan het menselijk oog. Hierdoor zie je als je er naar toe gaat wel iets van het licht.
3: Niet uniek? Er zijn op de hele wereld misschien maar 5 shows die hiermee te vergelijken is en er is in de hele wereld niet 1 zo'n watershow show met zoveel kleur.
4: Bij het tuincentrum koop je geen fontijnen die een meter of 20/30 meter de lucht in schieten.

Schipluiden2 - 04-06-2012, 15:03

Ow Ja, Rob & Badtegel??? Dus de link die ik verwijst, word dus een echte goede mooie B&M Efteling atractie?
http://www.youtube.com/watch?v=5IPl...

A. Schwarzkopf - Coasters - 04-06-2012, 18:09

Echt beter dan aquanura?....
ook voor iedereen bestemd?....
Ik zeg niet dat een B&M slecht is, maar we hebben het niet over
Six Flags Magic Mountain, maar over de Efteling heh jongens?
Ik snap dat mensen snelheid, en gevaartes willen... maar je moet wel je eigen aanpassen bij het thema waar het park zich in verkeerd!
Stel: Bobbejaanland (groot voorbeeld) B&M... nee. Achtbaan met karretje's waarbij je op een paard moet gaan zitten... Ja! (in plaats van die gekke Dizz)
Dat park draait om Cowboys, en het wilde westen, en de indianen, etc... Snappie?
Dan zal ik nog een voorbeeld geven:
Stel: Six Flags Magic Mountain. Zamperla Disko-Coaster? Nee... B&M Floorless Coaster... Ja!
En zo heb je Heeel veel pretparken in de wereld met een eigen karakter, thema, en... daar komtie!... Atractie's, en Achtbanen. dus zodoende ook de efteling, die moet uniek blijven, dus zodanig Aquanura, dan Black Mamba ;).
Maar... De python heeft een vervanger nodig, in 2014... Dus treur niet!

A. Schwarzkopf - Coasters - 04-06-2012, 18:23

17 Miljoen ehm.... NEE !!!

De koning - 04-06-2012, 20:43

@De Koning zeker nog niet in het echt gezien.

Rred - 05-06-2012, 09:54

3 loopingsberichtjes achter elkaar, dat is wel 17 miljoen waard!

mart - 05-06-2012, 17:58

@ mart - 05-06-2012, 17:58
Vier zelfs.

Utopia - 05-06-2012, 18:40

@ A. Schwarzkopf: De Efteling heeft als oorspronkelijke thema een natuurlijk sport en speeltuin, Dat wij meer spanning willen is wel duidelijk en achtbaanriten is wat wij willen als mensen. maar vergis U zich niet als dat U denkt dat de Efteling een rollercooster park is.
Natuurbehoud staat hoog bij de Efteling, en wat kun je nou beter doen dan de natuur behouden en de middelen gebruiken.
Water is natuur een blok staal wat wij spannend vinden is geen natuur.
Daarbij staat veiligheid ook hoog en zijn de plassen van Aquanura een ideaal object voor een blusvijver dus een stalen ros in plaats van een watershow kan ook niet zomaar.
Wees eens blij voor de Efteling en houd in ere waar de Efteling voor staat , NATUUR, SPORT en SPEELPLEZIER.
Voor ieder die wel geïnteresseerd is in de geschiedenis van de Efteling:
Koop het Jubileumboek , Zijn we D'r al of de DVD 60 jaar Efteling.
Beide te kopen in de Efteling of via de Efteling webshop.
Voor wie de Efteling zinloos vind en alleen maar commentaar kan geven en dus geen geld willen uitgeven, Of waarvan ik vind dat ze na zinloos taalmisbruik weg moeten blijven ( maar wie ben ik ) een gratis document via wikipedia : http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschi...
Dus stop met zeuren en zaniken, Wees blij en vrolijk

Efteling Bezoeker - 06-06-2012, 11:05

B&M nooooit van gehoord: Wat is dat?
Quanura: ja geweldig. Efteling toont lef en Wet-design levert fantastisch mooi spectakel.
En over de kosten moeit je niet zeuren zolang er met Oud/Nieuw voor miljoenen euro's weg wordt verknald. Daar zeurt toch niemand over?

noenie en bie - 06-06-2012, 19:05

vind er geen ene reet aan bij dag en bij nacht niet wat een miskoop als je het mij vraagt

bram - 08-06-2012, 19:16

100% zeker van wel!

Rick - 09-06-2012, 22:17

Zeur toch niet. het is prima! Het ziet er altijd minder uit op zo'n scherpje maar ga er maar eens naartoe. Ik vind dit echt 17 mil. waard! Niet iedereen is het eens met mij maar dit is mijn mening!

Anoniem - 14-06-2012, 17:10

In het donker vind ik het werkelijk prachtig .. Maar bij daglicht vind ik het persoonlijk stukken minder !

Ernst - 14-06-2012, 18:51

Ik vind van wel. De show draaide zondag (18-6) alleen als het park dicht ging en dat is een goede oplossing dat niet iedereen gelijk het park uitgaat. Het eerste deel gaat gelijk uit het park, het tweede deel kijkt de show van 18.00 en het derde deel, net als ons, gaat eerst even wat eten om 18.00 en kijkt de show van 18.45. We konden na de show rustig naar onze auto en konden zo het parkeerterein afrijden. IDEAAL! En ik vond het een prachtige show, maar denk dat het inderdaad in het donker helemaal indrukwekkend zal zijn!

irene - 19-06-2012, 20:57

Reageren

Reageren op dit artikel is uitgeschakeld.
Nieuwstip? Mail ons.